فقط با شکم خالي ميوه بخوريد!


 





 
همه ما فکر ميکنيم که خوردن ميوه يعني خريد ميوه، پوست کندن، گذاشتن در دهان و در نهايت جويدن و بلع! اما به اين سادگي که فکر مي کنيد نيست و بسيار مهم است که بدانيم چگونه و چه وقت بايد ميوه بخوريم.فکر مي کنيد که راه صحيح خوردن ميوه ها چيست؟ راه صحيح اين است که ميوه ها را بعد از مصرف غذا نخوريد. ميوه ها بايد زماني خورده شوند که معده خالي است! اگر ميوه ها را با معده پر از غذا بخوريد؛ نقش مهمي در مسموم کردن سيستم بدن خواهند داشت و بدن تان را با مقدار زيادي انرژي تامين مي کنند، اما اين انرژي به جاي مفيد بودن باعث از دست دادن وزن و کاهش قدرت براي انجام ديگر فعاليت هاي زندگي مي شود.
براي مثال در نظر بگيريد که دو تکه نان و يک تکه ميوه خورده ايد. تکه ميوه آماده است که مستقيماً وارد معده و روده تان شود، اما آن دو تکه نان، از ورود سريع ميوه به معده جلوگيري مي کنند. در اين بين غذا فاسد و تخمير شده و ناچار به اسيد تبديل مي شود. در حقيقت به محض اين که ميوه درون معده، با غذا و آنزيم هاي گوارشي تماس پيدا مي کند، همه حجم غذا شروع به از بين رفتن و فاسد شدن مي کند. پس لطفاً ميوه هاي خود را يا زماني مصرف کنيد که معده تان خالي است يا قبل از خوردن وعده هايي غذايي تان. برخي شکايت مي کنند از اين که هر زمان هندوانه مي خورم، غذا بالا مي آيد، يا هر زمان که ميوه درخت قهوه سوداني را مي خورم معده ام نفخ مي کند، زماني که موز مي خورم حس اين که بايد فوراً به دستشويي بروم را دارم و ... اما اگر ميوه را زماني بخوريد که معده تان خالي است؛ هيچ کدام از اينها اتفاق نخواهند افتاد. در واقع اين ميوه ها هستند که با غذاي فاسد ترکيب شده، گاز توليد مي کنند و در نتيجه شما بالا مي آوريد.
اگر با معده خالي ميوه ميل کنيد، سفيدي مو، تاس شدن و عصبانيت و گودي هاي سياه زير چشم اتفاق نخواهند افتاد. اين که بعضي از ميوه ها مانند پرتقال، نارنج و ليمو خودشان اسيدي هستند، صحيح نيست، چون همه ميوه ها در بدن قليايي مي شوند. اگر شما روش صحيح ميوه خوردن را کاملاً بياموزيد به راز زيبايي و عمر طولاني، سلامت، انرژي، شادابي و وزن طبيعي دست پيدا خواهيد کرد.
زماني که نياز داريد آب ميوه بنوشيد، فقط آب ميوه تازه بنوشيد نه آب ميوه کنسروها. حتي آب ميوه هايي که بسيار سفت هستند را ننوشيد. ميوه هاي پخته شده را نخوريد چرا که هرگز ماده مغذي ميوه ها را دريافت نخواهيد کرد و تنها مزه شان را دريافت مي کنيد، چون پختن، تمام ويتامين ها را از بين مي برد.
تحت هر شرايطي خوردن ميوه کامل بهتر از نوشيدن آب آن است. اگر بايد آب ميوه بنوشيد، طوري بنوشيد که دهان تان پر شود و آن را آرام آرام قورت دهيد، چون بايد اجازه دهيد که آب ميوه قبل از قورت دادن، با بزاق دهانتان کاملاً ترکيب شود، البته اينها همه خواص ميوه خوردن نيستند! شما حتي مي توانيد براي پاکسازي بدن تان 3 روز روزه ميوه بگيريد، يعني به مدت 3 روز فقط ميوه بخوريد. بي شک در آخر از حرف دوستان تان که به شما مي گويند چقدر پوست تان درخشان و صاف شده، متعجب مي شويد!
... و حالا اين شما و اين هم خواص اصلي چند ميوه معروف:

کيوي؛ کوچک اما بسيار مقوي:
 

اين ميوه منبع خوبي از پتاسيم، منيزيم، ويتامين E و فيبر است. حجم ويتامين C اين ميوه دو برابر حجم ويتامين C پرتقال است!

سيب؛ دور کننده دکترها!
 

روزانه خوردن يک سيب، دکتر را از شما دور مي کند. اگرچه سيب مقدار کمي ويتامين C دارد، اما داراي آنتي اکسيدان ها و فلاوونوييدهاست (ماده شيمايي بيرنگ و متبلور) که هردوي اينها فعاليت ويتامين C در بدن را زياد کرده و تسهيل مي بخشند و در نتيجه ريسک مبتلا شدن به سرطان روده، حملات قلبي و سکته کاهش پيدا مي کند.

توت فرنگي؛ ميوه محافظ:
 

توت فرنگي بالاترين قدرت اکسيدان ها را ميان اکثر ميوه ها دارد و از بدن در برابر ابتلا به سرطان، گرفتگي رگ ها و راديکال هاي آزاد محافظت مي کند.

پرتقال؛ دارويي شيرين!
 

مصرف روزانه 2 تا 4 عدد پرتقال، جلوي سرماخوردگي را مي گيرد، کلسترول را کم مي کند، از ايجاد سنگ در بدن جلوگيري کرده يا سنگ هاي موجود در بدن را از بين مي برد. همچنين ريسک ابتلا به سرطان روده را کاهش مي دهد.

هندوانه؛ بهترين تسکين دهنده تشنگي:
 

از 92 درصد آب تشکيل شده است. همچنين حاوي بالاترين دوز گلاتاتيون است که به بالا رفتن سيستم دفاعي بدن کمک مي کند. آن ها اصلي ترين منبع ليکوپين هستند که اکسيداني براي مبارزه با سرطان است. ديگر مواد مغذي موجود در هندوانه، ويتامين C و پتاسيم هستند.

انبه؛ نشان بالاترين براي ويتامين C:
 

انبه داراي بالاترين ميزان ويتامين C است. اين ميوه سرشار از کاروتين است که حاوي ويتامين A بوده و براي چشم ها مفيد است.
منبع:نشريه کوچه ما، شماره 14.